בלוג

שיווק מנצח באמצעות כרטיסי ביקור

בימינו כל בעל עסק מכל תחום, חדש כוותיק, נעזר בכרטיסי ביקור על מנת לקדם את עצמו. כרטיסים אלו מהווים למעשה כלי תדמיתי ושיווקי בסיסי, שמטרתו להציג את בית העסק ושירותיו באופן מכובד וייצוגי, ובתוך כך להוות אמצעי זמין ליצירת קשר.

דרישה בסיסית מכל בית עסק

כל בית עסק המעוניין להציג חזות מכבודת ורצינית נדרש להפיק כרטיסי ביקור בכמות מספקת. חשוב להבין שסיטואציה בה לקוח או גורם עסקי אחר המבקש כרטיס ביקור ונענה בשלילה, תוביל להתייחסות שלילית כלפי רצינות ומקצועיות בית העסק. לכן, הדפסת, החזקת והפצת כרטיסי ביקור היא האלף בית בשיווקו וקידומו של כל עסק.

הפצת ושיווק העסק בכל מקום ושעה

כרטיסי ביקור הינם כלי שווקי קטן ומוכר, ויחסית זול להפקה והדפסה, בין אם באמצעות בית דפוס או בעזרת מכונות צילום מתקדמות. על כן, ניתן להפיצם כמעט בכל מקום. את הכרטיסים חשוב להחזיק במשרד, ברכב, בתיק, בארנק ובכיס, כך שבכל רגע ובכל הזדמנות ניתן לשולפם למוסרם לבעלי עניין בשירותי ומוצרי העסק. בעלי העניין יכולים להיות לקוחות, ספקים, שותפים או כל גורם רלוונטי אחר, ומעבר לכך כרטיסי ביקור הינם כלי שווקי רב בחשיבות בכנסים, ירידים וימי עיון. בנוסף, את כרטיסי הביקור אפשר וכדאי להפיץ גם בקרב בתי עסק אחרים שבהם אתם מבקרים, וכן אצל חברים ובני משפחה ובכל הזמנה ומשלוח של בית העסק.

פרטים ומידע שצריכים להופיע בכרטיס ביקור

מעצם מהותו, כרטיס ביקור נדרש לספק מידע בסיסי אודות בית העסק ושירותיו. לכן, חשוב שעל כל כרטיס יופיעו שם העסק, הלוגו שלו, סלוגן ופירוט קצר בן מספר מילים של שירותיו העיקריים. כמו כן, על כרטיס הביקור יש לציין את כתובת העסק, מספר טלפון, פקס, מייל, ואם יש גם כתובת אתר אינטרנט. בנוסף, על גבי צידו האחורי של הכרטיס ניתן להוסיף מפת הגעה במידת הצורך. בתוך כך, יש לוודא כי הפונטים הנבחרים עבור הטקסט שבכרטיס יהיו קריאים וברורים.

עיצוב כרטיס ביקור

מעבר לתכנים, על מנת שכרטיס ביקור יהווה כלי שיווק אפקטיבי יש להשקיע מחשבה גם באופן עיצובו, ועדיף עם מעצב גראפי מקצועי. העיצוב נדרש להעביר את מסרי העסק בין אם רצינות, מקצועיות, חדשנות, אמינות או כל מסר אחר, כאשר המסרים עצמם נובעים מכל רכיבי הכרטיס כגון גודל וצורה סטנדרטיים או ייחודיים. כמו כן, מסרי הכרטיס יועברו באמצעות חומר הגלם המשמש להפקתו, איכותו והטקסטורה שלו, וכן בהתאם לצבעי הכרטיס ועיטוריו, בין אם הבלטות, מסגרת או על ידי הוספת דימוי או צילום.

איך בוחרים הזמנה לחתונה

תכנון ועיצוב ההזמנה לחתונה היא אחת המשימות מיני רבות, בדרך להפקת וקיום אחד האירועים המרגשים בחיים שלכם. להזמנה חשיבות גדולה, גם בהודעה על חתונתכם, גם במתן מידע שיקל על האורחים וכמובן, היא פריט סמלי שישמר אתכם, לאורך חייכם העתידיים כזוג. לבחירת הזמנה לחתונה יש שלבים ומרכיבים שאותם חשוב לדעת, על מנת לייעל את התהליך ולהפוך אותו למהנה.

סגנון אישי, ייחודיות ושמירה על איכות – בחירת הזמנה לחתונה

ההזמנה לחתונה מורכבת מהמלל שיופיע על ההזמנה, צורתה והמראה שלה וכמובן, סוג הנייר ואיכותו. ישנן הרבה אופציות ואפשרויות מהן תוכלו לבחור ועל מנת להקל עליכם, להלן מספר טיפים מרכזיים:

  • מלל – המלל המרכזי שצריך להיות בהזמנה לחתונה הוא שם החתן והכלה, שמות ההורים, מקום האירוע, תאריך, שעה ואמצעי התקשרות.

מעבר למלל זה, ניתן להוסיף משפט שמייחד אתכם כזוג, שיכול להיות מקורי וגם יכול להילקח מהמקרא, הספרות או עולם המוסיקה. גם הצגת ההזמנה יכולה להיכתב בצורה מקורית ומצחיקה, אבל עדיף שהסגנון ייצג אתכם נאמנה.

  • ויזואליות – חשוב שמראה ההזמנה ישמור על הסגנון האישי שלכם ויהיה מקורי. האפשרויות כאן הן בלתי מוגבלות, ולמעשה תוכלו לבחור הזמנה בצורת גלויה, הזמנה נפתחת והזמנה בצורות שונות לבחירתכם.

בנוסף, תוכלו להשתמש בצבעוניות על מנת לאפיין את ההזמנה כקלאסית ועדינה, מתוחכמת ומקורית ואף להתאים אותה אל עיצוב האולם ועיצוב השולחנות. מהבחינה הזו גם תוכלו להשתמש בתמונה שלכם, שצולמה במיוחד עבור ההזמנה או תמונה אותנטית, המייצגת את האהבה ביניכם.

  • איכות ההזמנה – גם כאן, בתי הדפוס מעניקים מגוון אופציות ולמעשה הבחירה תלויה בתקציב שלכם. המחיר הממוצע להזמנה הוא 1-3 ₪, אך יכול להגיע גם ליותר אם בוחרים באופציות מיוחדות.

רצוי לבחור סוג נייר שעוביו יהיה בין 350 ל-500 גרם, מה שיאפשר להזמנה להיות עמידה במשלוח הדואר. בנוסף, יש לשים לב לאיכות הצבע, לאיכות ההדפסה ולסוג הנייר, על מנת ליצור את ההזמנה האיכותית והמתאימה ביותר עבורכם

כרטיסי ביקור מיוחדים

אחד הכלים המשמעותיים ביותר בפעילות של כל בית עסק, בין אם מדובר בעסק קטן או בעסק גדול, הוא הכלי השיווקי. כל בית עסק, לא משנה מה מהותו, תלוי במתן שירות ללקוחות, ושיווק העסק הוא למעשה הקשר בין העסק למבקש השירות.

אחד האלמנטים המרכזיים בשיווק בית עסק הוא כמובן כרטיס הביקור, שמביא עימו יתרונות רבים. בגלל מגוון האפשרויות הרב שקיים בשוק, חשוב ליצור כרטיס ביקור שיהיה מיוחד, ייצג את בית העסק בצורה הטובה ביותר, ויתפוס את עיניו של הלקוח. איך עושים זאת? מיד תגלו.

תוכן, עיצוב וחומר גלם – כרטיס ביקור ייחודי ומקורי

העיקרון החשוב ביותר ביצירת כרטיס ביקור מיוחד, הוא פשוט מאוד להתאימו באופן אישי לבית העסק ולקו המנחה אותו, על ידי התייחסות לשלושה אלמנטים עיקריים – תוכן, עיצוב וחומר גלם.

  • תוכן – תוכן הכרטיס אמור לענות על שני צרכים: מידע ספציפי וברור על בית העסק, ושיקוף אופי החברה על ידי יצירתיות. המידע הספציפי אמור להכיל את שם העסק, אמצעי התקשרות ומילים ספורות על פעילות החברה. אופי החברה ופעילותה יכולים להתבטא במשפט קצר ומעניין, או בכמה מילים בצירוף לוגו המשקף את קווי דמותו של העסק.
  • עיצוב – עיצוב הכרטיס מורכב מבחירת הפונטים של המלל, צבע הכרטיס, צורתו והגרפיקה המוטבעת עליו. אלמנטים אלו צריכים להתאים לאופי המוצר או השירות שהחברה מציעה, בין אם מדובר בעיצוב בומבסטי או בעיצוב קלאסי ונקי. כמו כן, ישנה אפשרות לשחק עם הצורה ולגרום לה להיות בולטת מבין כרטיסי הביקור שנמצאים אצל הלקוח.

חומר גלם – קיים מגוון רחב של חומרי גלם שמיועדים לייצור כרטיסי ביקור, כמו מגנטים או מוצרי נייר בקשיחות ואיכות שונה. ללא ספק בחירתו של חומר הגלם צריכה להיות איכותית, אך יותר מכל, חשוב לחשוב מראש היכן הכרטיס מיועד להיות ממוקם אצל הלקוח – בארנק, בשולחן הקבלה או על דלת הבית והמקרר? על פי החלטות אלו ניתן לבחור את החומר הגלם המתאים ולוודא שהוא יספק עמידות לאורך זמן.