הדבר הבא: מדפסות תלת מימד

מדפסות תלת מימד

כאשר אנחנו מדברים על מדפסות תלת מימד הדבר הראשון שעולה לנו לראש הוא מדע בדיוני, הרי עד לפני עשר שנים אם היינו מדברים עם מישהו על הדפסות תלת מימד הוא היה אומר שאנחנו משוגעים וראינו יותר מידי סרטים של מלחמת הכוכבים וג'יימס בונד. למעשה זוהי טכנולוגיה שפותחה כבר לפני למעלה משלושים שנה על ידי חברה אמריקאית ומטרתה הייתה ייצור של חלקי מתכת מורכבים ומגוון מוצרים שיקלו על האנושות. עם השנים פותחו גם מדפסות תלת מימד אשר מסוגלת להדפיס איברי פנים, רקמות, תכשיטים, מוצרי אופנה ועוד, כאשר לפני כעשור פותח קוד פתוח של הדפסה דיגיטלית שאמור לאפשר לכל אחד להדפיס כמעט כל דבר שרק ירצה בביתו.

מדפסות תלת מימד בשירות הרפואה

בעולם הרפואה הבינו כי הדפסת תלת מימד היא דבר שעלול להציל חיי אדם ולכן רתמו את הטכנולוגיה לטובתם. כספים רבים הושקעו במחקרים של הדפסת תלת מימד של רקמות אנושיות בראיה כי זהו הדבר הבא בעולם הרפואה וחייבים לנצל את הטכנולוגיה הזו. אותם מחקרים נשאו פרי בשנת 2009 כאשר הומצאה מדפסת התלת מימד הראשונה שמסוגלת להדפיס רקמות אנושיות לאחר גידול של תאי גזע בתנאי מעבדה. שנתיים לאחר מכן הציגה קבוצת חוקרים את הכליה הראשונה שהודפסה בתלת מימד והוכיחו כי העתיד של עולם הרפואה בתחום ההשתלות נמצא בעולם ההדפסות התלת מימדיות.

אין ספק שעולם ההדפסות התלת מימדיות הוא גיים צ'יינג'ר בכל מה שקשור בקדמת הטכנולוגיה. אם נוציא לרגע מהמשוואה את היתרון שהטכנולוגי שיש לעולם הזה להציע ונביט על ההיבט הפונקציונלי, ייתכן כי בעתיד הלא רחוק לכל אחד מאיתנו תהיה מדפסת תלת מימד בבית עימה הוא ידפיס את הדברים שחסרים לו באותה רגע כמו תפוח, עט או אולי כמה כסאות לאורחים שקפצו לביקור.

 

קרן נאמנותעופר אלשיך | רכב למכירה