חתום בנשיקה חותמת איכות לעסקים

משחר ההיסטוריה האנושית, נעשה שימוש בחותמות. היו לכך מספר מטרות: ראשית, לוודא שחבילה או מכתב מסוימים אינם נפתחו על ידי זרים, כמו גם לוודא שבעל החותמת הוא ששלח את המכתב. עם התפתחות הכתב, על צורותיו השונות, השתמשו בתרבויות השונות בחותמות העשויות שעווה, וזאת כאסמכתא המעידה על מקוריותו של מסמך. על מנת לשמור על פרטיותם של המלכים, דוגמא נוספת, חתמו מכתבים בשעווה המסומנת בסמל מסוים. לחותמות לאורך השנים היו הרבה מאד צורות, כאשר מעבר לשעווה גם טבעות, למשל, שימשו לחותמת.
מה שחשוב להדגיש הוא שגם כיום, בעידן הדואר האלקטרוני והודעות ה-SMS, מקומן של החותמות לא נפקד. השימוש בהארדקופי ובחותמות דיו עדיין קיים – בעיקר במגזר העסקי, אך ממש לא רק. הנה כל מה שחשוב לדעת על החותמות ועל תפקידן, בעת הנוכחית.
מדוע חשוב להצטייד בחותמות?
נקודת המוצא שלכם צריכה להיות שלכל עסק או בעל מקצוע צריכה להיות חותמת משלו. זה מתחיל עם הפן הפרקטי, כאשר ברור שאותם גורמים עסקיים נדרשים לחתום בשמם על לא מעט מסמכים: חוזים, הסכמים, חשבוניות וכיוצא בזה. חותמת אישית הופכת את המשימה לפשוטה עבורם ומונעת את הצורך למלא, בצורה ידנית, עשרות רבות של מסמכים (לעיתים בזה אחר זה).
טיעון נוסף לטובת החותמות האישיות נוגע לכך שהן, פשוטו כמשמעו, מאפשרות לעסק להתבלט ולהיתפס כמקצועי יותר, הן על ידי הלקוחות והן על ידי הקולגות. חותמת אישית מכובדת משדרת רצינות, וזאת להבדיל אלפי הבדלות מהמקרה של חותמת הנעשית במקום בכתב יד ועלולה ליצור תדמית מרושלת, או אפילו חובבנית, של העסק. וזה עוד בלי להזכיר ענפים בהם בחלק המקרים ניתן להשתמש אך ורק בחותמת "רשמית", כמו במקרה של חותמת נוטריון.
אילו סוגי חותמות קיימים? ומהו מחירן?
לסיכום המאמר, יש להדגיש דבר אחר: לא ניתן לדבר כיום על חותמות כאל מקשה אחת. קיימים סוגים שונים של חותמות, כל אחת עם מאפיינים משלה, יתרונות משלה, וכן – גם תג מחיר משלה. החותמות הפשוטות יחסית הן אלה המלבניות, אשר מחירן משתנה בעיקר על פי מספר השורות שבהן. חותמת מלבנית בת שלוש שורות תעלה לרוב עד 50 ש"ח, בעוד שבמקרה של שש שורות עשוי המחיר להגיע לכ-85 ש"ח. החותמות העגולות, סוג נפוץ נוסף, מגיעות במחיר מעט גבוה יותר, של 80-135 ש"ח לערך.
חותמות כיס מתקפלות מתחילות מכ-60 ש"ח, במקרה של חותמת בת שלוש שורות, אך עשויות להגיע גם לסכום הגבוה מ-100 ש"ח כאשר מתווספות שורות לחותמת. סוג משמעותי אחר של חותמות הוא חותמות תאריכון, בגדלים שונים, אשר מחירן בין 100 ל-150 ש"ח. המעוניינים בחותמות קטנות, שניתן לתלות בחולצה או לשאת בכיס, יכולים לבחור בחותמות הכיס: מחיר החותמות מתחיל מכ-60 ש"ח (חותמת כיס P-20), אך עלול להגיע גם לסכום של כ-135 ש"ח (חותמת כיס להחתמה עגולה בקוטר 40 מ"מ).